Sofia Stenfeldt

Sofia Stenfeldt

Titel
Kommunikationsstrateg
Verksamhetsområden
UtbildningE-learningMarknadsföringKommunikationVerksamhetsutveckling

image

Sofia är kommunikationsstrateg med över 25 års erfarenhet från framförallt ideell sektor. Hon är expert på PR och förändrings-kommunikation och utbildar i flertalet kurser inom detta.

Sofia är också rutinerad förändrings- och processledare och har arbetat i flera projekt inom utveckling av intern kommunikation.

Drivkrafter

Jag älskar att grotta ner mig i kunders utmaningar för att hitta smarta och effektiva lösningar.

I lärarrollen blir jag alltid lika glad när studerande att utvecklas till självständiga digitala marknadsförare, och ifrågasätter mig som lärare.

Får jag jobba normkritiskt blir jag extra glad!

Huvudkompetenser

  • Kommunikationsstrategi
  • Förändringsledning
  • Varumärke
  • Kriskommunikation
  • Verksamhetsutveckling
  • Agil projektledning
  • Sociala medier

Exempel på tidigare projekt och uppdrag

Utbildning och e-learning

  • Huvudlärare för den tvååriga YH-utbildningen Digital marknadsförare på Stockholms Internationella Handelsskola
  • Huvudlärare för den tvååriga YH-utbildningen digital kommunikatör i offentlig sektor Jensen yrkeshögskola.
  • Lärare för flera kurser i digital strategi på Sälj- och Marknadshögskolan.
  • Lärare för flera kurser i digital produktion på och projektledning på Campus Västra Skaraborg
  • Lärare för flera kurser i dialog och kriskommunikation för Jensen yrkeshögskola.
  • Projektledare för produktionen av webbkursen Rätt att veta! åt Myndigheten för Ungdoms- och civilsamhällesfrågor.

Marknadsföring

  • Framtagande av Social medie-strategi åt Studiefrämjandet, i syfte att öka deras engagemang i sociala medier.
  • Projektledare för kampanj på Hyresgästföreningen med målet och resultat att sätta bostadsfrågan på den politiska dagordningen.
  • Kommunikationsstrategisk rådgivning till flera kunder inom ideell och offentlig sektor

Förändringsledning

  • Projektledare för fackförbundet Handels satsning på att bygga facklig närvaro i e-handelsbranschen.