Emely Hesselgren

Emely Hesselgren

Titel
KommunikationsstrategContent manager
Verksamhetsområden
KommunikationMarknadsföringUtbildningVerksamhetsutvecklingYH-lärare
image

Emely är kommunikationsstrateg och content manager med drygt 20 års erfarenhet av att jobba med kommunikation och marknadsföring, främst inom näringslivet. Hon har bland annat ansvarat för kommunikationsstrategier, marknadsplaner, content, varumärke och digitala projekt. Emely har bred erfarenhet som projektledare för både webbplatser och komplexa e-handelsprojekt.

Drivkrafter

Jag drivs av riktigt bra kommunikation som verkligen berör målgruppen på precis det sätt som man hade hoppats på. Att kunna kombinera riktigt bra kommunikation med analys för att optimera och utveckla är också något som ligger mig varmt om hjärtat.

Sen har jag en stor fascination för att hitta arbetssätt, processer och verktyg för att utveckla medarbetare, elever och kollegor. Man skulle kunna säga förändringsledning i marknadsorganisationer helt enkelt.

Huvudkompetenser

  • Kommunikation och varumärke
  • Marknadsföring
  • Strategi
  • Digital kommunikation
  • Content
  • E-handel
  • Beställare och kravställare inom kommunikations- och it-projekt
  • Ledarskap

Exempel på tidigare projekt och uppdrag

Utbildning

  • Huvudlärare för kurser i Webbproduktion (HTML, CSS och Wordpress) på Affärshögskolan och SIH
  • Huvudlärare för kursen Content marketing och Copywriting på Campus Västra Skaraborg
  • Huvudlärare för kurser inom digital marknadsföring på TUC Sverige
  • Huvudlärare för kurser inom projektledning samt budgetering och rapportering på SIH
  • Lärare och ansvarig för kurser inom digital marknadsföring och sociala medier inriktade på företag inom besöksnäringen

Marknadsföring

  • Projektledare för utveckling av e-handel med contentinriktning för Martin & Servera
  • Ansvarig för varumärke och content marketing för flera bolag och varumärken inom Martin & Servera-gruppen
  • Drivit digitaliseringsprojekt inom företag för att optimera interna processer och kommunikationssätt. Exemplevis införande av strategi, implementation och utbildning av Teams till en organisation på 3000 personer.
  • Framtagning av kommunikationsprocesser och strategier inom digital kommunikation (SoMe, webb, sök, analys)
  • Ansvarig för stora mässor/event och kundresor.