Gamification och nudgeing

Område
KommunikationSociala medierDigital marknadsföring
Typ av kurs
Uppdragsutbildning1 dag

Gör det lätt och roligt för målgruppen att göra som ni vill! Gamification och nudgeing handlar om att anpassa kommunikationen utifrån psykologisk forskning om motivation och beslutsfattande.

I gamification använder vi knep från spelvärden för att utmana och inspirera målgruppen. Nudgeing handlar om att varsamt “puffa” mottagaren till att fatta rätt beslut. Teknikerna används ofta i offentlig kommunikation, till exempel för att minska rökande eller öka sopsortering. Men de fungerar också i mer klassisk marknadsföring, såväl digitalt som fysiskt.

I kursen går vi igenom teori och konkreta exempel. Vi analyserar er kommunikation, och tar tillsammans fram förslag på gamification och nudgeing som ni kan använda i ert dagliga arbete. Kursen omfattar 1 kursdag, förslagsvis 9-16.

För vem?

Kursen riktar sig till er som har en fungerande kommunikation, med vill hitta nya vägar att påverka målgruppens beslutsfattande.

Nästa kursstart

Kursen genomförs på uppdrag. Vi kommer till er, digitalt eller fysiskt. Boka genom att mejla till hej@qlok.se

Pris och villkor

Pris per kursdag: 17.500, max antal deltagare 25 personer.

Mängdrabatt: Vid samtidig bokning av 2-5 kursdagar ger vi 10% rabatt. Vid samtidig bokning av 6 eller fler kursdagar ger vi 20% rabatt.

Qloks erfarna utbildare

Vi älskar att utbilda! Qloks utbildare håller en lång rad yrkesutbildningar inom digital kommunikation. Alla våra utbildare har stor erfarenhet av att genomföra kommunikation- och marknadsföringsinsatser och av att utbilda på plats i verksamheter.